Bueno, el "/roll" ya esta implementado. De momento su uso es algo incomodo, y tengo que traducir todo bien y luego pulirlo para que se muestre de forma mas comoda y que sea mas facil de usar, pero como lo necesitamos para los tatsukemon, lo saco asi y lo voy arreglando poco a poco.
Para usarlo, os aparecera una caja nueva en editor avanzado debajo de los botones de enviar. Meted d6 y os dara un dado de 6 caras normal y corriente, luego en la fila que inserta, pulsais el icono de la derecha y os lo inserta en la caja de texto y ya cuando envieis el mensaje se genera el roll. En un futuro quitare esa caja y lo cambiare por algo mas simple, de momento asi queda. Si a alguien le interesan un uso avanzado, lo dejo aqui pero en ingles, me da pereza traducirlo.
5d6
Para usarlo, os aparecera una caja nueva en editor avanzado debajo de los botones de enviar. Meted d6 y os dara un dado de 6 caras normal y corriente, luego en la fila que inserta, pulsais el icono de la derecha y os lo inserta en la caja de texto y ya cuando envieis el mensaje se genera el roll. En un futuro quitare esa caja y lo cambiare por algo mas simple, de momento asi queda. Si a alguien le interesan un uso avanzado, lo dejo aqui pero en ingles, me da pereza traducirlo.
5d6
Spoiler
Mostrar Spoiler
A preview of some of the possibilities:
d6 or 1d A 6 sided die
2d6 Two 6 sided dice
1d6+4 Roll a 6 sided dice and add 4 to the result
2d10*4+1d20 Roll two 10 sided dice multiply by four, and roll one 20 sided die
2d10+4+2d20-L Roll two 10 sided dice add four, and roll two 20 sided die, taking away the lowest of the two
d% A percentile die - equivalent to d100
dF or dF.2A standard fudge dice - 2 thirds of each symbol
dF.1 A non-standard fudge dice - 1 positive, 1 negative, 4 blank
2d6! Exploding dice - two 6 sided die, rolling again for each roll of the maximum value
2d6!! Exploding & compounding dice - like exploding, but adding together into single roll
2d6!p Penetrating dice - like exploding, but subtract 1 from each consecutive roll
2d6!!p Penetrating & compounding dice - like exploding & compounding, but subtract 1 from each consecutive roll
2d6!>=4 Exploding dice, but only if you roll a 4 or greater - Also usable with compounding and penetrating dice
2d6>4 Dice pool - anything greater than a 4 is a success. Counts the number of successes as the total
d6 or 1d A 6 sided die
2d6 Two 6 sided dice
1d6+4 Roll a 6 sided dice and add 4 to the result
2d10*4+1d20 Roll two 10 sided dice multiply by four, and roll one 20 sided die
2d10+4+2d20-L Roll two 10 sided dice add four, and roll two 20 sided die, taking away the lowest of the two
d% A percentile die - equivalent to d100
dF or dF.2A standard fudge dice - 2 thirds of each symbol
dF.1 A non-standard fudge dice - 1 positive, 1 negative, 4 blank
2d6! Exploding dice - two 6 sided die, rolling again for each roll of the maximum value
2d6!! Exploding & compounding dice - like exploding, but adding together into single roll
2d6!p Penetrating dice - like exploding, but subtract 1 from each consecutive roll
2d6!!p Penetrating & compounding dice - like exploding & compounding, but subtract 1 from each consecutive roll
2d6!>=4 Exploding dice, but only if you roll a 4 or greater - Also usable with compounding and penetrating dice
2d6>4 Dice pool - anything greater than a 4 is a success. Counts the number of successes as the total
Los torneos van y vienen, pero los tongos nunca se detienen.